Ajánlom magamat

Utolsó kommentek

  • Paraphone: @Ahoj-: Köszönöm a kiegészítést, egyetértek, írtam is, hogy nem ész nélkül kellene mindent bezárni, hanem alaposan megvizsgálni, mely vonalakban van olyan érdemi potenciál, amit fejlesztésekkel elő ... (2020.05.21. 10:28) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • Artyom2034: Sokáig nem voltak cikkek. Nem akarsz írni az azóta történt dolgokról? Pl.: önkormányzati választások, gyöngyöspatai úgy? (2020.05.20. 17:19) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • Ziu9: Azt a kérdést sosem teszik fel, hogy azok az utasok, akik a mai napig utaznak egy vasúti mellékvonalon (ahol néha tényleg úgy tűnik hogy megállt az idő), ehhez ők miért ragaszkodnak? Pedig oka van: ... (2020.05.20. 15:35) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • okleveles naiv: Tök jó, de... :) Az a "probléma" a gondolatmeneteddel, h ésszerű, logikus, és a zemberek javát szolgálná. Viszont a mogyoró "elit"-nek ezek semmit sem számítanak. Nekik a másik számít, amit írtál, h... (2020.05.20. 14:48) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • Ahoj-: Azért volna néhány mellékvonalban potenciál. Ott van pl Kecskemét - Félegyháza - Szentes - Orosháza - Békéscsaba - Gyula tengely. Utas lenne rajta, feltárja az alföldet, csak ugye vagy kétszer - h... (2020.05.20. 13:03) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • Utolsó 20

Címkék

abortusz (1) adóbevallás (1) ajánló (1) aktuálpolitika (5) alapelvek (1) alkohol (1) államadósság (1) államforma (2) allergén növények (1) anarchia (1) arculat (1) bankrendszer (1) Bayer (1) bevándorlás (2) bevételszerzés (5) bevezetés (1) Budapest (1) célok (1) cigaretta (1) devizahitel (1) drogok (1) egészségügy (1) egyházak (1) energetika (1) energia (1) Európai Unió (2) fejlesztés (1) felsőoktatás (1) felújítás (1) Ferencváros (1) filozofálás (4) földtörvény (1) függetlenség (1) futball (1) garanciák (1) GMT+2 (1) gyalogos (1) gyorsvasút (1) hálózat fejlesztés (4) hatásvizsgálat (1) háziorvos (1) hirdetés (1) homo (1) homoszexualitás (1) honvédelem (2) hulladékgyűjtés (1) hulladékkezelés (1) idő (1) idősellátás (1) Ikarus (1) intézmények (1) invazív fajok (1) járműgyártás (2) jogállam (1) kamatterhek (1) káros szenvedély (1) kerékpáros (1) kerülendő szimbólumok (1) költözés (1) környezetvédelem (1) köszöntő (1) kötött pálya (5) közel-kelet (1) közigazgatás (1) közlekedés (10) közmédia (1) közösségi közlekedés (1) közterület (1) közterületek (1) közúti (3) külpolitika (3) kultúra (1) kutatás (1) lányok (1) légi (1) Magyar Munka Szervezet (1) Magyar Szabvány (1) Magyar Termék (1) megújuló energia (1) mellékvonal (1) menekültek (1) metró (1) mezőgazdaság (1) migráció (1) MMSZ (14) műemlékvédelem (1) működési területek (1) multikulti (1) nagymaros (1) Nato (1) négynapos munkahét (1) NER (1) nők (1) nyílt levél (1) nyugdíj (1) oktatás (2) önkormányzat (1) óraállítás (1) OVER (1) Paks2 (1) park (1) politika (1) politikai profil (4) popr (4) posta (1) prioritások (1) Rába (1) rágógumi (1) regionális központok (1) reklám (1) rendőrség (1) rendszerváltás (3) repülőtéri gyorsvasút (1) spiritualizmus (1) sport (2) szabályozók (1) szabványok (1) személyi okmányok (1) személyi összetétel (1) Szent Korona (1) szerencsejáték (1) szerviz (1) szigetelés (1) szobrok (1) szolgálati közlemény (3) természetvédelem (1) térségi együttműködés (1) tervezett elavulás (1) tolvajkergetők (1) Tomcat (1) tömegközlekedési csúcs (1) történelem (3) trianon (1) ügyintézés (1) Ukrajna (1) választás (4) valódi nemzeti konzultáció (1) vasúti (4) villamos (1) vízi (1) vízügy (1) zárszó (1) Címkefelhő

Feedek

Országmentés, béta verzió.

2016.05.29. 17:53 Paraphone

Aktuálpolitika: a következő évtized

Címkék: filozofálás aktuálpolitika

Tudjuk jól, hogy a politika a közepesen tájékozódott kispolgárok ópiuma, és csupán a gazdasági érdekek által a reflektorfénybe tolt bábok harsány játéka.
Ennek az ismeret
ében vizsgáljuk meg, mik hazánk kilátásai a következő évtizedben, kormányzó pártok tekintetében.



A Fidesz jelenleg kétségbeesetten próbál mindent elkövetni, hogy a 2018-as választásokat, ha nem is megalázó mértékben, de elveszítse. Ez a tevékenység eléggé gyászos képet sejtet arról, hogy milyen az államháztartás állapota; illetve szomorú következménye annak a pánikba forduló tanácstalanságnak, ami az uniós pénzcsapok majdnem teljes elzárását jelzi 2020-tól. Onnantól se önerőből beruházni, fejleszteni, se pofátlan módon lopni nem lehet majd. És akkor a késleltetett törlesztésű gigahitelekről (pl Paks-2) még nem is beszéltünk, amiket a Fidesz láthatóan csak felvenni, és elkölteni szeret, visszafizetni nem.

Ebbe a nagyszer
ű világ-és nemzetgazdasági helyzetbe fog nagy reményekkel beleülni a következő szerencsés kormány, nem túl merész jóslatom szerint a Jobbik.
P
énzük arra, hogy az országot a szarból kicibálják, nem lesz: megnyugodhatunk, hogy Orbánék üresre kipucolt államkasszát fognak maguk után hagyni. "Újfasiszta", "neonáci" kormánynak pedig nincs az a tőkeerős (=külföldi) bank vagy pénzintézet, amely hitelt nyújtana, netán megvenné az állampapírjait.
S
úlyosbíthatja a helyzetet a Jobbik hagyományos, ideológiai téren alapvető szembenállása a Nyugattal, a multinacionális nagytőkével, az EU-val és a NATO-val.
Az sem seg
íthet sokat, hogy a Fidesz hátországa a gazdaság, a média, a jogalkalmazás és sok egyéb területen szintén be fog feszülni, és fújja majd a szembeszelet, következzen bármily jószándékú garnitúra is a Fidesz után.

A Jobbik el
őtt tehát két út marad nyitva.

Az egyik, hogy elveihez h
űen, gúzsba kötve próbál táncolni. Pénzügyi mozgástér híján maradnak a szimbolikus gesztusok, melyekkel csak tovább mélyíti a meghatározó, euro-atlanti gazdaságok, és a hazánk közti űrt. Esélyes még a szomszédainkkal való "összeugrás" is.
Vajmi kev
és enyhet hozhat a külpolitikában a "keleti nyitás": Törökország és Irán nyilván le sem ejti, hogy mi élünk-e vagy halunk; Oroszország (élén Putyinnal: cár atyuska élethosszig) pedig nem fog erőn felül segíteni egy marginális népecskén, és egy marginális piacon, néhány bizonytalan, a távoli jövőben realizálódó, nehezen behajtható ígéretért cserébe.

A m
ásik a jelenleginél is erőszakoltabb, senkinek a háta közepére sem kívánt, további "néppártosodás". Azzal, hogy "olyanok vagyunk, mint a Fidesz, csak mi még nem loptunk", esetleg a csalódott választókat felszívni, és azokkal választást nyerni lehetséges, de csődhelyzetben csodát téve kormányozni biztosan nem. Egy ilyen Új-Fidesz bukása kormánypozícióból olyan megsemmisítő lenne, amilyet még nem látott a harmadik köztársaság.

Megj
ósolható tehát, hogy egy esetleges Jobbik-kormány fogja begyűjteni azt a kétes elsőséget, miszerint a rendszerváltás óta az első társulat lesz, mely nem tölti ki a mandátumát: két, legkésőbb három év után megbukik/buktatják.

Ennek h
árom útja lehetséges:
- Lemond
ás. Ez nem könnyű döntés, de középtávon ebből lehet a legjobban kijönni.
- El
őrehozott választások kiírása, egyfajta bizalmi szavazásként (amit persze elveszítenének).
- Vagy, a v
égső esetben megvárni az erőszakos megbuktatás valamely formáját. Ez a legrosszabb opció.

Kikre sz
ámíthatnánk 2020-21-ben? Jelen ismereteink szerint adja magát a lehetőség, a választók hátraarca a liberális, européer értékek felé: surranópályán az LMP.

A cs
ődközeli helyzetben egész jó ötletnek tűnhet ez a zöldre festett SZDSZ: toleráns, demokratikus, kapitalizmusbarát eszmék, tiszta kéz, de mégis erős hátország. A már levitézlett előző kormánypártok második-harmadik vonala kormányképes erővé duzzaszthatná a pártot.

Hamar
újra megnyílnának a nyugati pénzcsapok, a NATO pedig sietve küldene csapatokat, hogy az esetleges nyilas visszaszivárgást megakadályozza.
Érkeznének az EU-s, IMF-es, Világbankos gyorskölcsönök, és persze a tanácsadók.

Mivel "tudjuk", hogy az
állam a legrosszabb gazda (igen, ahogy láthattuk azt is, milyen gondosan gazdálkodtak az új tulajdonosai az egykori állami vagyonnal), ezért lehetne folytatni a privatizációt: erőművek; közműszolgáltatók, ismét bagóért, miután egyszer már eladták őket értékük alatt, majd a Fidesz visszavette, számításból és/vagy dilettantizmusból értékük fölött; helyi és távolsági közösségi közlekedés; egészségügy, stb.

Persze
épülne pár napelem-park is, meg felújítanának egy-két kórházat (szigorúan a privatizációjuk előtt), de kb ez a max, amit egy LMP-kormánytól reálisan várni lehet.

2024; ekkorra elfogyna minden
érték, nem marad más, csak az adósság. Ekkorra érünk el oda, ahol kb most tart az EU-ba nálunk korábban belépett néhány, hasonló méretű és gazdasági szerkezetű ország: Görögország, Írország, Portugália...

2023-24 ut
án teljesen mindegy, ki alakít kormányt, úgyis hónapokon belül megbukik. Mindegy, hogy Gyurcsány, Bokros, Torgyán vagy Thürmer, netán éppen Ángyán vagy maga a Kemény Dénes.

Neh
éz ilyen távlatokban jósolni, de az bizonyos, hogy nem lennék akkor a saját bőrünkben.

[Friss infó: Vona Gábor lemondott a frakcióvezetői (nem a pártelnöki!) posztjáról. Nemrég olvastam valahol, hogy amíg Vona Gábor a Jobbik vezető arca, addig a párt nem kerülhet kormányra. Talán az ő hátrébb lépése a további néppártosodás jele?]

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csonkamenny.blog.hu/api/trackback/id/tr488756482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Artyom2034 2016.05.30. 17:49:19

Hát ez a bejegyzés eléggé "találgató" jellegű. Szerintem, hacsak nem történik valami váratlan esemény akkor a 2018-as választásokat is hozza a FIDESZ, az lesz a kérdés, hogy egyedül is kormányzóképes lesz-e vagy koalícióra kényszerül. Én a legvalószínűbbnek egy FIDESZ-JOBBIK koalíciót látok. Még mindig Orbánék pártja a "legnépszerűbb" (legtöbb biztos szavazót kiállítani tudó párt), Vonáék népszerűsége jócskán elmarad tőlük. A migránskérdés is növelte Orbán népszerűségét, valami komoly dolognak kéne bekövetkeznie ahhoz, hogy a JOBBIK egymaga legyen kormányon 2018-tól.

Artyom2034 2016.05.30. 18:34:40

És most jöjjön a szokásos szőrszálhasogatás a részemről:
"2024; ekkorra elfogyna minden érték, nem marad más, csak az adósság. Ekkorra érünk el oda, ahol kb most tart az EU-ba nálunk korábban belépett néhány, hasonló méretű és gazdasági szerkezetű ország: Görögország, Írország, Portugália..."
Ebbe ott kötnék bele, hogy Írország kissé más tészta, mint a másik kettő. Ott tényleg volt két évtizednyi ('80-as évek közepe - 2007-es válságig) jelentős, tényleges gazdasági fejlődés, ami finoman szólva nem mondható el sem Portugáliáról sem Görögországról. Ugyan mára "elpusztult a kelta tigris", de a válság előtti években eljutottak oda, hogy Írország egy főre jutó GDP-je a top 10-be benne volt, megelőzték az összes angolszász országot, néhány évre büszkék lehettek arra, hogy gazdagabbak, mint az egykori elnyomóik, a britek. Mostanság ez már nem áll fenn, de akkor is sikerült felküzdeniük magukat Európa szerencsésebb felének pöcegödréből az átlag nyugat-európai szintre.
Portugália legutoljára Salazar idején látott fejlődést, azóta semmit sem sikerült leküzdeniük a hátrányukból.
Görögországban szintén a "fasiszta" katonai diktatúra idején ('60-as évek közepe - 1975) volt utoljára jelentős fejlődés, illetve a 2007-es válság előtti néhány évben kissé megindult a görög gazdaság, amin felbuzdulva irreális jóléti rendszert építettek ki amibe durván belebuktak.

Artyom2034 2016.05.30. 18:37:37

MPGy, amúgy nem gondolkoztál azon, hogy Európára vagy akár a teljes világra vonatkozóan elmélkedsz a következő évtizedekről?

Paraphone 2016.05.30. 22:33:29

@Artyom2034: Hűha, konkrétan nem. :) Mostanában a PoPr sorozat elemein agyalok, ha azzal végzek, talán majd akkor, de valószínűleg akkor sem. A világpolitika nem az én asztalom, elég nekem ez a nagy-kis ország.
süti beállítások módosítása