Ajánlom magamat

Utolsó kommentek

  • Paraphone: @Ahoj-: Köszönöm a kiegészítést, egyetértek, írtam is, hogy nem ész nélkül kellene mindent bezárni, hanem alaposan megvizsgálni, mely vonalakban van olyan érdemi potenciál, amit fejlesztésekkel elő ... (2020.05.21. 10:28) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • Artyom2034: Sokáig nem voltak cikkek. Nem akarsz írni az azóta történt dolgokról? Pl.: önkormányzati választások, gyöngyöspatai úgy? (2020.05.20. 17:19) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • Ziu9: Azt a kérdést sosem teszik fel, hogy azok az utasok, akik a mai napig utaznak egy vasúti mellékvonalon (ahol néha tényleg úgy tűnik hogy megállt az idő), ehhez ők miért ragaszkodnak? Pedig oka van: ... (2020.05.20. 15:35) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • okleveles naiv: Tök jó, de... :) Az a "probléma" a gondolatmeneteddel, h ésszerű, logikus, és a zemberek javát szolgálná. Viszont a mogyoró "elit"-nek ezek semmit sem számítanak. Nekik a másik számít, amit írtál, h... (2020.05.20. 14:48) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • Ahoj-: Azért volna néhány mellékvonalban potenciál. Ott van pl Kecskemét - Félegyháza - Szentes - Orosháza - Békéscsaba - Gyula tengely. Utas lenne rajta, feltárja az alföldet, csak ugye vagy kétszer - h... (2020.05.20. 13:03) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • Utolsó 20

Címkék

abortusz (1) adóbevallás (1) ajánló (1) aktuálpolitika (5) alapelvek (1) alkohol (1) államadósság (1) államforma (2) allergén növények (1) anarchia (1) arculat (1) bankrendszer (1) Bayer (1) bevándorlás (2) bevételszerzés (5) bevezetés (1) Budapest (1) célok (1) cigaretta (1) devizahitel (1) drogok (1) egészségügy (1) egyházak (1) energetika (1) energia (1) Európai Unió (2) fejlesztés (1) felsőoktatás (1) felújítás (1) Ferencváros (1) filozofálás (4) földtörvény (1) függetlenség (1) futball (1) garanciák (1) GMT+2 (1) gyalogos (1) gyorsvasút (1) hálózat fejlesztés (4) hatásvizsgálat (1) háziorvos (1) hirdetés (1) homo (1) homoszexualitás (1) honvédelem (2) hulladékgyűjtés (1) hulladékkezelés (1) idő (1) idősellátás (1) Ikarus (1) intézmények (1) invazív fajok (1) járműgyártás (2) jogállam (1) kamatterhek (1) káros szenvedély (1) kerékpáros (1) kerülendő szimbólumok (1) költözés (1) környezetvédelem (1) köszöntő (1) kötött pálya (5) közel-kelet (1) közigazgatás (1) közlekedés (10) közmédia (1) közösségi közlekedés (1) közterület (1) közterületek (1) közúti (3) külpolitika (3) kultúra (1) kutatás (1) lányok (1) légi (1) Magyar Munka Szervezet (1) Magyar Szabvány (1) Magyar Termék (1) megújuló energia (1) mellékvonal (1) menekültek (1) metró (1) mezőgazdaság (1) migráció (1) MMSZ (14) műemlékvédelem (1) működési területek (1) multikulti (1) nagymaros (1) Nato (1) négynapos munkahét (1) NER (1) nők (1) nyílt levél (1) nyugdíj (1) oktatás (2) önkormányzat (1) óraállítás (1) OVER (1) Paks2 (1) park (1) politika (1) politikai profil (4) popr (4) posta (1) prioritások (1) Rába (1) rágógumi (1) regionális központok (1) reklám (1) rendőrség (1) rendszerváltás (3) repülőtéri gyorsvasút (1) spiritualizmus (1) sport (2) szabályozók (1) szabványok (1) személyi okmányok (1) személyi összetétel (1) Szent Korona (1) szerencsejáték (1) szerviz (1) szigetelés (1) szobrok (1) szolgálati közlemény (3) természetvédelem (1) térségi együttműködés (1) tervezett elavulás (1) tolvajkergetők (1) Tomcat (1) tömegközlekedési csúcs (1) történelem (3) trianon (1) ügyintézés (1) Ukrajna (1) választás (4) valódi nemzeti konzultáció (1) vasúti (4) villamos (1) vízi (1) vízügy (1) zárszó (1) Címkefelhő

Feedek

Országmentés, béta verzió.

2013.05.05. 12:25 Paraphone

Valódi Nemzeti Konzultáció

Címkék: valódi nemzeti konzultáció

Kormányunk anno nagyon jól ismerte fel, hogy az átlagembereket, a választókat célszerű bevonni a dolgok menetének alakításba, érdemes kikérni a véleményüket. A legkevésbé hozzáértő ember fejéből is pattanhatnak ki szokatlan, de jól használható ötletek.
A megvalósításuk már a megszokott volt: átlátszó szimpátiafelmérés, irányított kérdések, a kormány munkájának leplezetlen öndicsértetése, némi elmúltnyolcévezéssel megfűszerezve. Természetesen a befolyás, a változtatás bárminemű esélyének belengetése nélkül.
Jó érzésű emberek, ily mértékű pökhendi arrogancia, és minden helyzetből jól kijövési politika láttán (=ha visszaküldöd, akkor részt veszel a felmérésben, ha nem, akkor innentől egy szavad sem lehet, hogy mi miért nem tetszik, hisz volt lehetőséged beleszólni, mégsem éltél vele) vöröslő fejjel és fortyogó dühvel gyűrték össze, és hajították a szemetesbe a rendszeresen érkező, újabb és újabb, tematikus konzultációs íveket.
Pedig lehet ezt, érdemes ezt jól is csinálni.

Az "ideális világomban" egy jószándékú, szakértőkből álló, alázatos és elhivatott kormányzatot feltételezünk, ami egyben a szakmai szervezetekkel való folyamatos egyeztetést is jelent.
De a hivatalos csatornák mellett célszerű biztosítani olyan, nem hivatalos véleménynyilvánítási, ötletelési, javaslattételi lehetőséget, amivel a bátortalanabb egyéniségek is mernek élni, illetve a népszerűtlen, kormány terveivel/elveivel esetleg szembemenni kívánó, de érvekkel-indokokkal megalapozott elképzeléseknek is könnyebben, bátrabban lehet hangot adni.

Ezért kétfelé bontanám a konszenzust: egyéni, és szervezeti ágra.

Az egyéni ág fontos eleme lenne az anonimitás. Az emberek minden hivatalban, postán, közintézményben, oktatási-és egészségügyi intézményben hozzájuthatnának a javaslattevő ívekhez. Ezeken nem szerepelne más, mint tíz pont, pontonként max 150 karakternyi hellyel (félúton egy sms és egy twitter-bejegyzés karakterszámai között). A lap végén egy opcionálisan kitölthető kapcsolatfelvételi lehetőséget biztosító, nevet és lakcímet tartalmazó rubrikával.
A lapot olvashatóan, nyomtatott nagybetűkkel kell kitölteni, a magyar nyelvtan szabályait minél jobban betartva. Fontos az érthetőség, a konkretizálás, a tömörség.
Természetesen nem kötelező mindenkinek tíz javaslattal, probléma"bejelentéssel" élni.
Az adatok megadása nem kötelező! Abban az esetben érdekes, amennyiben a polgár érdemesnek tartja az ötleteit hasznosításra, és vállalkozik azok bővebb kifejtésére. Ebben az esetben, ha az adatfeldolgozók az előzetes szűrés után, majd az erre a célra létrehozott ötletelő vízfej tagjai a javaslatot megfontolásra érdemesnek tartják, akkor kérhetik, hogy a válaszlevélben részletesebben is ismertesse a javaslatát.
Kiemelt figyelmet fordít az állam a több helyről beérkező, tartalmában hasonló problémákat felvető észrevételekre.
Értelemszerűen ugyanez interneten, a Kormányzati Portálon is kitölthető, ugyanezekkel a feltételekkel.
A kiértékelés folyamatos, és remélhetőleg a nagy mennyiségre való tekintettel hosszadalmas. Ezért néhány dolgot nem árt leszögezni:
- A komolytalan, trágár, olvashatatlan, kusza, vagy szimplán populista, demagóg észrevételek mérlegelés nélkül a szemétbe kerülnek.
- A "tessék valamit kezdeni a szomszéddal, mert a kutyája már hetek óta folyamatosan hangosan ugat az ablakom alatt" jellegű észrevételek kedvesek, és megmosolyogtatóak, de ez nem Ablak, vagy a TV ügyvédje. Ezek is a szemetet gyarapítják.
-  "Kiemelt figyelmet fordít az állam a több helyről beérkező, tartalmában hasonló problémákat felvető észrevételekre." Ez nem jelenti azt, hogy valaki személyes nyűgje hamarabb orvoslatra kerül, ha százötvenszer elküldi azt. Az ilyen agresszív szpemmelés is a helyén kezelendő.
- Az emberek jogi, rendőrségi, vagy egyéb, közigazgatási problémáinak orvoslatára nem ez a megfelelő fórum. A rendszer nem ezek kezelésére készült, ezekre kapacitást sajnos nem lehet elkülöníteni.
- Előnyt élveznek azok a javaslatok, amikkel kiadáscsökkentés, vagy bevételnövekedés érhető el kormányzati oldalról, a lakosság érdekeinek csorbulása nélkül, netán épp azok javára.

A szervezeti ág kissé bonyolultabb, komolyabb, alaposabb előkészületet igényel.
Az űrlapot célszerűen a kormány küldi ki, ahová lehet emailben, a többi helyre postán. Mindkét esetben egyszeri válaszolási/kitöltési lehetőséget biztosítva.
A szervezetek űrlapja 20 pontra való helyet tartalmaz. Az azt kitöltő cég szabadon jelöl ki tagjai közül válaszadókat, azok pontos megnevezése nélkül.
Bölcsen kell meghatározni, hogy kik kapjanak űrlapot. Nyilván nem lehet az egészségügyet, és a Szegedi Langusztabarátok Körét ugyanúgy 20 pontban elintézni. Pl, egészségügy: kell-e kórházanként egy űrlap? Vagy kell akár osztályonként?
Természetszerűleg az egyéni űrlapra vonatkozó kritériumok itt is érvényesek.
A szakmai egyeztetés, párbeszéd lehetősége itt még fontosabb, mint az egyéni eseteknél.
Amennyiben egy szakmai, vagy civil szervezet úgy érzi, hogy jogosult lenne, de nem kapott kérdőívet, az jelezheti a megfelelő helyen. A jogosultak listája nyilvános, és az interneten megtekinthető.

Facebook-csoport

Első megjelenés: 2013. Április 25.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csonkamenny.blog.hu/api/trackback/id/tr775281979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása