Ajánlom magamat

Utolsó kommentek

  • Paraphone: @Ahoj-: Köszönöm a kiegészítést, egyetértek, írtam is, hogy nem ész nélkül kellene mindent bezárni, hanem alaposan megvizsgálni, mely vonalakban van olyan érdemi potenciál, amit fejlesztésekkel elő ... (2020.05.21. 10:28) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • Artyom2034: Sokáig nem voltak cikkek. Nem akarsz írni az azóta történt dolgokról? Pl.: önkormányzati választások, gyöngyöspatai úgy? (2020.05.20. 17:19) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • Ziu9: Azt a kérdést sosem teszik fel, hogy azok az utasok, akik a mai napig utaznak egy vasúti mellékvonalon (ahol néha tényleg úgy tűnik hogy megállt az idő), ehhez ők miért ragaszkodnak? Pedig oka van: ... (2020.05.20. 15:35) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • okleveles naiv: Tök jó, de... :) Az a "probléma" a gondolatmeneteddel, h ésszerű, logikus, és a zemberek javát szolgálná. Viszont a mogyoró "elit"-nek ezek semmit sem számítanak. Nekik a másik számít, amit írtál, h... (2020.05.20. 14:48) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • Ahoj-: Azért volna néhány mellékvonalban potenciál. Ott van pl Kecskemét - Félegyháza - Szentes - Orosháza - Békéscsaba - Gyula tengely. Utas lenne rajta, feltárja az alföldet, csak ugye vagy kétszer - h... (2020.05.20. 13:03) Tarlós megőrült?!, avagy: a Máv-Volán fúzió
  • Utolsó 20

Címkék

abortusz (1) adóbevallás (1) ajánló (1) aktuálpolitika (5) alapelvek (1) alkohol (1) államadósság (1) államforma (2) allergén növények (1) anarchia (1) arculat (1) bankrendszer (1) Bayer (1) bevándorlás (2) bevételszerzés (5) bevezetés (1) Budapest (1) célok (1) cigaretta (1) devizahitel (1) drogok (1) egészségügy (1) egyházak (1) energetika (1) energia (1) Európai Unió (2) fejlesztés (1) felsőoktatás (1) felújítás (1) Ferencváros (1) filozofálás (4) földtörvény (1) függetlenség (1) futball (1) garanciák (1) GMT+2 (1) gyalogos (1) gyorsvasút (1) hálózat fejlesztés (4) hatásvizsgálat (1) háziorvos (1) hirdetés (1) homo (1) homoszexualitás (1) honvédelem (2) hulladékgyűjtés (1) hulladékkezelés (1) idő (1) idősellátás (1) Ikarus (1) intézmények (1) invazív fajok (1) járműgyártás (2) jogállam (1) kamatterhek (1) káros szenvedély (1) kerékpáros (1) kerülendő szimbólumok (1) költözés (1) környezetvédelem (1) köszöntő (1) kötött pálya (5) közel-kelet (1) közigazgatás (1) közlekedés (10) közmédia (1) közösségi közlekedés (1) közterület (1) közterületek (1) közúti (3) külpolitika (3) kultúra (1) kutatás (1) lányok (1) légi (1) Magyar Munka Szervezet (1) Magyar Szabvány (1) Magyar Termék (1) megújuló energia (1) mellékvonal (1) menekültek (1) metró (1) mezőgazdaság (1) migráció (1) MMSZ (14) műemlékvédelem (1) működési területek (1) multikulti (1) nagymaros (1) Nato (1) négynapos munkahét (1) NER (1) nők (1) nyílt levél (1) nyugdíj (1) oktatás (2) önkormányzat (1) óraállítás (1) OVER (1) Paks2 (1) park (1) politika (1) politikai profil (4) popr (4) posta (1) prioritások (1) Rába (1) rágógumi (1) regionális központok (1) reklám (1) rendőrség (1) rendszerváltás (3) repülőtéri gyorsvasút (1) spiritualizmus (1) sport (2) szabályozók (1) szabványok (1) személyi okmányok (1) személyi összetétel (1) Szent Korona (1) szerencsejáték (1) szerviz (1) szigetelés (1) szobrok (1) szolgálati közlemény (3) természetvédelem (1) térségi együttműködés (1) tervezett elavulás (1) tolvajkergetők (1) Tomcat (1) tömegközlekedési csúcs (1) történelem (3) trianon (1) ügyintézés (1) Ukrajna (1) választás (4) valódi nemzeti konzultáció (1) vasúti (4) villamos (1) vízi (1) vízügy (1) zárszó (1) Címkefelhő

Feedek

Országmentés, béta verzió.

2015.10.14. 17:16 Paraphone

Zéró tolerancia a futballban

Címkék: sport futball

Az egész országot (tényleg?) lázban tartja (hogy mit csinál?) a felnőtt futball-válogatottunk soron következő labdarúgó-EB-re való kijutásának esélye. Jelenleg a pótselejtezőt sikerült abszolválnunk, mármint az arra történő kvalifikációt (egy hatfős csoportban lettünk harmadikak úgy, hogy a másik öt ország Legoland, Langerhans-szigetek, Disneyland, Vatikán, és Liberland voltak).
Mindez nagyon szomorú. Még szomorúbb, hogy ez - mármint a foci - lehetne az, aminek apropóján ki lehetne penderíteni a Fideszt, és OV-t a hatalomból. Mégsem tesszük. Pedig...



Mielőtt elmélyednénk a számszerű tényekben és a feltevésekben, szögezzük le: én nem szeretem a focit. Egy igazságtalan, aránytalan, túlhaladott, alapkoncepciójában hibás, unalmas, végtelenül primitív és agresszív játéknak tartom. Tisztában vagyok vele, hogy tömegek mindezek ellenére rajonganak érte, egyebek mellett betudható ez annak, hogy a világon mindenütt elterjedt, minimális infrastrukturális feltételekkel is űzhető, egyszerű szabályai és vontatott tempója révén mindenki számára érthető és élvezhető, továbbá mindenki által játszható, akinek van két egészséges lába és szeme.

Én a kosárlabdát szeretem. Mindezek után tegyük gyorsan hozzá: ha Orbánnak történetesen a kosárlabda lenne rajongásának tárgya, és abba ölne/öletne tízmilliárdokat, akkor is ugyanezt írnám - a megfelelő szavak cseréjével.
De vehetünk bármilyen olyan sportágat is, legyen az csapat, vagy egyéni, olyat, amiben mondjuk még sikeresek is vagyunk.
Vizes sportok: evezés, úszás; lovas sportok, öttusa, vívás; kézilabda, vízilabda, alkalmasint a jégkorong; egynémely atlétika... Én nagyon örülök, és rettentő büszke vagyok akkor, mikor olimpiai érmeket, vagy világ-európabajnoki címeket szereznek a hazámnak sportoló büszkeségeink, de ezzel együtt úgy gondolom, ahogy már régebben utaltam rá: az élsport nem más, mint tehetséges emberek költséges hobbija. Olyan hobbi, amelyre nálunk, ahol elméletileg kapitalizmus van, súlyos közpénzek mennek el évről évre.

Világos: ha már kenyér nincs, cirkusz legyen. Négyévente pár érem, és dagad a magyar kebel, éremtáblázat, összesített hely, szégyelld el magad nagyvilág, és hajolj meg eme szupertehetséges törpenemzet előtt. Oké.
Hogy kéne ennek normálisan működni?
Tisztességes, kulturált iskolai, és egyéb "lakossági" (pl: közterületi nyitott, és olcsón használható fedett sportlétesítmények, eszközök) sportolási körülmények. Innen merítenének az egyesületek. Az egyesületek profit-alapon működnének, azaz abba fektetnének időt és energiát, akiről kinyerhető tehetséget feltételeznek. És ha egy sportoló az egyesületében valóban kinövi magát, és befut, akkor azt már meg fogják találni a szponzorok, mecénások is, onnantól pedig valóban élheti azt a jómódú életet, amit kívánunk neki, az eredményeiért cserébe.

Ehhez képest minálunk mire megy el százmilliárdos nagyságrendben pénz?
Profi futballra.
UEFA-stadionokra, melyekben nincsenek nézők.

Miért nincsenek?
Mert a honi futballisták nem példaképek. Sem emberi magatartásmintáikat követve (=flegma újgazdag hülyegyerekek), sem sportemberi hozzáállásukat és kvalitásaikat nézve. Ezek a srácok magyar szemmel kiugró javadalmazásért cserébe technikai tudás nélkül (=nívótlanul), és tempósan ellötyögős iramban (=szív-és lélektelenül) tolnak le heti egy alkalommal egy 90 perces munkahetet.

Erre pedig senki nem kíváncsi, max egy maroknyi ultra, akik már csak a balhé szeretete, meg még ki tudja mi miatt tartanak ki a csapatuk mellett.
Fordulónként 10-12 000 emberről beszélünk. Ez a lakosság egy ezreléke.

Mindezt a "varázslatot" már lassan 30. éve követjük. Jövőre lesz ugyanis a 30. évfordulója annak, hogy a Nemzeti Tizenegy kijutott egy világversenyre ('86, Mexikó, VB). Felnőtt a generációm úgy, hogy minden világverseny előtt megnézi a tv-ben az archívumból előhalászott hathármat (1953!!!), Puskás, Czibor, Hidegkúti stb, mindez tök jó, és persze reménykedik az aktuális pótselejtező sikerességében.
De már egyre kevésbé. A korosztályom többségét tökéletesen hidegen hagyja a válogatott is. A legtöbbnek nincs választott klubcsapata, amelyiket követné, vagy ha mégis, akkor valamilyen spanyol, angol, olasz, vagy német.

Szomorú volna ez? Nem gondolom. Vannak dolgok, amiken túl kell lépni. Pl: mi már nem vagyunk jó futballnemzet, sőt: futballnemzet se vagyunk. (Lehetnénk helyette mondjuk sikeres, vagy akár boldog nemzet.)
De a vezetőségünk ezt másként gondolja. Az újbóli felemelkedésünkről álmodozik.

Ránéztek a Real, a Barca, meg a Chelsea költségvetésére, és megállapították, hogy bizony a focihoz pontosan ugyanaz kell, mint a háborúhoz, továbbá hogy kis pénz, kis foci, nagy pénz - mennyország.

Mielőtt zsigerből elkezdenénk lélegeztetőgép-árfolyamra átváltani mindent, következzék néhány szikár adat a 2.-3. Orbán-kormány uralkodásának időszakából.

2015-ben sportra évente, mindennel együtt, 250-310 milliárd (számítási metódustól függő eredmény) forintot áldoz a Kormány. Igaz, hozzá kell tenni, hogy ebben szerepel a közösségi-oktatási célokra elkülönített 60 milliárd is (lásd még: minden napos tornaóra, tornatermet minden iskolába).

Orbán szereti kihangsúlyozni, hogy ez magánpénz.
Nem, nem az. A TAO (~nyereségadó) adja ugyan ezen összeg harmadát, de az egyrészt adó, tehát így vagy úgy, de a központi költségvetést gazdagítaná, másrészt a TAO-t szinte csak sportcélokra lehet felajánlani.

Hogy azért ezt és a következőkben röpködő összegeket el tudjuk helyezni a Lélegeztetőgép-skálán, pár költségvetési kiadási adat (2012-es), olyan témakörök, melyek az embereket VALÓBAN foglalkoztatják:
Kórházak (EÜ-ön belüli részösszeg): 414,7 milliárd
Felsőoktatás (Oktatáson b.r.ö.): 231,5 milliárd
Tűzoltóság (Rendfenntartáson b.r.ö.): 55,6 milliárd

A legnyilvánvalóbb rablás, a legkiakasztóbb pénzherdálás, a leglátványosabb szegmense a futball-imádatnak, és a mindenáron való EB-t vagy Olimpiát-rendezési vágynak a stadionépítés. Miért?
(Mert felesleges, mivel néző nincs benne; mert a foci úgysem a betontól és az üvegtől lesz nézhető; mert arrogáns és dőzsöl, miközben máshol filléres megszorítások mellett érvel; mert, mert, mert..)
2011-14 között 23,3 milliárd ment el összesen stadionokra.
2014-ben 54,1 milliárd.
2015-ben 61,6 milliárd.
2016-ra 45,9 milliárd van előirányozva, igaz, ebben már szerepel pár milliárd az új Nép-, bocsánat Puskás, izé, helyesebben Pancho, vagyishogy... szóval az, ami most a Hungária-Kerepesi sarkán omladozik, na, annak a helyére ami lesz-stadionra.

2014 emlékezetes, dicső éve volt a magyar futballnak, a magyar stadionépítészetnek (??), és persze Orbán Viktornak. Három stadionnal is gazdagabb lett az ország. Tételesen:
FTC, 23 700 férőhely, 8400-as hazai átlagnézőszám (NB1-ben magasan az első), 14,7 milliárd ft
Debrecen, 20 340 férőhely, 3800-as nézőszám mellett, 12,5 milliárd ft
Felcsút, 3800 férőhely, 1650 néző, (1800 főnyi lakosság), 3,8 milliárd ft

De nyugalom, a sor itt nem ér véget, hamarosan szép, új stadiont kap Székesfehérvár, Diósgyőr (=Miskolc), Mezőkövesd(!), de még a hazai bajnoki mérkőzéseire átlagosan 700 főt mozgósítani képes, patinás MTK is (az új Hidegkúti 8000 férőhelyes lesz). És ott van még ugye a 100 milliárdosra becsült, tehát várhatóan 200-ból megvalósuló Nemzet Új Szentélye, a Puskás is.

Még egy félreértést megelőzendő: bestiális agybajra a Gyurcsány, konkrétan a 2. Gyurcsány-kormány idején is volt példa.
Telki Edzőközpont. (Világszínvonalú.)
Hárommilliárdból épült ez a gyalázat az ország legdrágább ingatlanán, rengeteg botránnyal, sok panamával, több éves csúszással (igaz, ebből 950 milliót az UEFA-FIFA adott össze).
Eközben az adóhatóság évi 3 millió forintért "őrizte" (=hagyta összedőlni és szétlopni), meg parlagfűmentesítette a koncepciós perben eleinstandolt akasztói Stadler pályát (22 000 férőhelyes főpálya, 1300m2-es klubház és szálloda, stb stb).
És hogy miért nem az akasztói komplexust pofozták ki, bővítették, és fejlesztették a hárommilliárd töredékéből, nos, erre a válasz az volt: "A majdani edzőközpontban külföldi csapatok edzőmeccseire is sor kerül, márpedig Telki közelebb van Ferihegyhez, mint Akasztó."
Ferihegy2-Telki, az M0-on 51 perc, és 62km.
Ferihegy2-Akasztó, az 51-es úton 1:36, és 116km.
Megérte, igaz?

Természetesen maga az élsport, a szórakoztató, nívós, nyereséges élsport nem az ördögtől való. Sőt! Még az is lehet, hogy jómagam is aktív szurkolójává válnék valamelyik dicső gárdának. A világ tele van megvalósított, működő példákkal, olyan klubcsapatokkal, melyeknél a horribilis kiadásokat még horribilisebb bevételek kísérik, mely csapatok megengedhetik maguknak, hogy eurotízmilliókat fizessenek egy-egy játékosnak, vagy hogy űbermodern stadionokban biztosítsák az elvárt körülményeket a lelkes fizetővendég-tömegeknek.
De ugyanez sportágszinten is működik, pl Észak-Amerikában egész ligák üzemelnek masszívan nyereségesen, és egyúttal nézőcsalogatóan szórakoztatóan (NFL, MLB, NBA, NHL).

Ehhez képest a magyar nb1-es klubcsapatokat 2013-ban mindösszesen, közvetlenül, 4,1 milliárd forinttal támogatta az állam.
Hálából ők összeszorgoskodtak megközelítőleg 4 milliárdnyi összveszteséget. Ügyes.


Nem javasolhatom, hogy kapával-kaszával tüntessünk a Kossuth-téren, tömegesen, az év 365 napján az Orbán-kabinet futballfiliája ellen.
De annyit javasolhatok, kissé rossz szájízzel, és ellenkezve bizsergő aggyal, hogy az elkövetkező pótselejtezős összecsapásokon minden megérdemelt közönyünk mellett azért szurkoljunk picit a Magyar Válogatott ellen.
Elviselhetetlen élmény, morális és mentális istenverése lenne 30 évnyi böjt után, épp akkor kijutni egy világversenyre, mikor évek óta tart ez az eszetlen, irracionális, a reális össznemzeti igényektől messzire elrugaszkodott pénzszórás.
Nem akarom Orbán önelégült képét látni, miközben olyasmiket nyilatkozik, hogy "beérett az évek során befektetett rengeteg erőfeszítés".

Hajrá Dánia/Norvégia/Írország/Szlovénia!

Facebook-csoport

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csonkamenny.blog.hu/api/trackback/id/tr457967974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.10.15. 16:57:48

Majdnem sikerült kijutni a 2020-as Európa Bajnokságra!

Az óriásnál is óriásibb, szinte már-már leírhatatlan balszerencsével maradtunk csak le a 2020-as Európa Bajnokságról! Úgy látszik, még mindig hat a turáni átok, még mindig mi vagyunk azok, akiket a balsors régen tép!
De haladjunk sorrendben!
Amikor a korrupció miatt megbuktatott Michel Platini megüresedett helyét a frissen kinevezett díszdoktor Schmitt Pál foglalta el az UEFA élén és kihirdette, hogy a 2020-as Európa Bajnokságot már 64 csapatosra bővíti, mindannyian reménykedtünk. Reményeink csak fokozódtak, amikor kiderült, hogy a selejtezőcsoportokból csak a három legrosszabb utolsó helyezett nem jut ki automatikusan a tornára. A legrosszabb utolsó helyezett kiesik, az előtte lévő két legrosszabb utolsó pedig pótselejtezőt játszat a kijutásért. A felcsúti Puskás Akadémia dísztermében megtartott sorsolás után az egész nemzet egy emberként bizakodott. Az Ü jelű „halál” csoport így festett:
- Magyarország
- Levédia
- Baskíria
- Északi Sark
- Németországi Szír Kanton (NSZK)
- Fríz-szigetek
Esélyeinket tovább növelte, hogy velünk ellentétben egyetlen ellenfelünknek sem volt egyetlen profi játékosa sem, kivéve a 42 éves baskír Ürmüt Yognakit, aki a Puskás Akadémia cserekapusa és akit a honi futballszakma csak a Csúti Tizenegyesölő néven ismer, amióta egy Alcsút-Felcsút kupameccsen egy beívelés után egyszerre ütötte le mindkét csapat tizenegyes számú játékosát.
A selejtező sorozat nem kezdődött jól, de a Magyarország – Északi Sark 2:7 (Puskás Stadion, ötvenezer fizetett néző, gól: Gera, Böde ill. Tatszanotti Szekanihu 7) mérkőzés után történt kapitányváltás, amikor is a sokadszor reaktivált Mészöly Kálmánt Bognár György váltotta, meghozta gyümölcsét, a Fríz-szigetekről némi szerencsével elhoztuk a megérdemelt egy pontot. Ezután újabb vereségek és újabb kapitány cserék következtek, míg végül nagy küzdelemben sikerült elérni a csoport utolsó helyét.
Nagy számolgatás kezdődött. Kiderült, hogy amennyiben a W csoport záró meccsén Gibraltár nem győzi le Vatikánt, akkor nem legrosszabb utolsóként pótselejtezőt játszhatunk a Független Bröton Kiskirályság ellen.
Szerda este az egész ország a tévé előtt ült és a Barátok köztöt nézte. Eközben a Sport 1 stúdiójában Hegyi Iván szakíró, Török Gábor politológus, Dzsudzsák Balázs szövetségi kapitány és a még mindig aktív Király Gábor kétszázszoros válogatott kapus ásítozott a képernyő előtt. Kezdetben nekünk kedvezően alakult a mérkőzés és félidőben Vatikán 8:0-s vezetésével vonulhattak pihenni a csapatok. Ám a szünet után váratlanul minden rosszra fordult, és amikor a 94. percben a végig indiszponáltan játszó Ferenc pápa tizenegyesből lőtt öngóljával Gibraltár 9:8-ra megnyerte a rangadót, a televízióban elszabadult a pokol.
- Ezt a balszerencsét! Ilyesmi is csak velünk fordulhat elő! – köpött a földre Dzsudzsák Balázs, majd a stúdióból kirohanva bánatában ripityára törte a legújabb MLSZ logós Lamborghinijét.
Csányi Sándor, a Magyar Labdarúgó Szövetség elnöke másnapi sajtótájékoztatóján a kiesés felelőseként az Európa Bajnokságra kijutott 64 országot nevezte meg, majd ígértetett tett arra, hogy a magyar labdarúgásba még az eddiginél is több pénz lesz beinvesztálva és fel lesz gyorsítva a Stadiont Minden Tanyaközpontba projekt. Mondandóját a „Minden pénzt a fociba feccölünk, még ha a szátoktól is kell megvonnom a falatot! A következő EB-re pedig kijutunk, ha beledöglötök is!” szavakkal fejezte be, majd a sportgazdasági szükségállapotra való hivatkozással zároltatta a lakossági betéteket és a vastapsgép hangjára kivonult a teremből.
Azóta sincs egyebünk, csak a remény…

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2015/10/majdnem-kijutottunk-2020-as-europa.html

Paraphone 2015.10.15. 19:50:45

@Frady Endre: Bizony, ezt fészbúkon magam is olvastam, és igen jókat mosolyogtam rajta. Örülök, hogy itt is szerepel, mert ideillik, és ötletes.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.10.16. 11:03:04

@Paraphone: Mire nem jó a fészbúl, ugye-ugye?! Amúgy kösszy! :)))

bugenhagen 2016.02.28. 14:16:39

Hiányolom a frissítést, mivel azóta mégis csak bekerültünk, szóval a "kiesés" szó használata kicsit elhamarkodott volt.

Paraphone 2016.02.29. 10:43:23

@bugenhagen: rákerestem a bejegyzésben a "kiesés" szóra, két helyen szerepelt (mostanáig): Frady Endre első, és a te utolsó kommentedben.

De amúgy igazad van, big up és nagy pacsi a Fiúknak, már egyéb dolgunk sincs, mint szemlesütve szégyenkezni a sorban beszopott 0-3-ak után.

bugenhagen 2016.02.29. 13:01:29

@Paraphone: Valóban a kommentben szerepelt, csak olyan hosszú volt, hogy egybenéztem a főszöveggel. Azért tudni kellene örülni, tudni kellene dicsérni is.

Én még mindig inkább focira adnék pár milliárdot, mint olyan filmekre, amiket a kutya sem néz meg, vagy olyan színházakra, amelyek értékelhetetlen zagyvaságot adnak elő művészet címen. Tapasztalatom szerint az embereknek óriási örömöt okozott ez a siker, úgyhogy talán volna minek örülni. Az én szememben (és még sokak szemében) most nincs miért szégyenkezni.

Paraphone 2016.02.29. 13:19:47

@bugenhagen: Bocs, de nem tudok örülni. Semmi okom az örömre.
Tudnék örülni, ha ennek az országnak a futballban való sikertelensége lenne az utolsó, még megmaradt problémája. De a baj az, hogy az ember bármerre néz, azt látja, hogy mindenhol lepusztultság és méltánytalanság van, és ezek mindegyikét lehetne orvosolni - vagy legalábbis enyhíteni - némi pénzzel.
Az ok a szégyenre, hogy nálunk a foci az az egyedüli ágazat, ami köszöni, jól van, megkapja a szükséges megbecsülést és anyagi támogatást. (Na, nem a szurkolók részéről, mert azok ugye nincsenek.)
A focinak nem a mainstream kultúra (sem a klasszikus kultúra) a versenytársa. Egyik állami támogatására sincsen szükség.
A futball (és egyéb élsport) az egészségügytől, az oktatástól, a lakhatástól, a munkahelyteremtéstől, a jog-és közbiztonságtól, a környezetvédelemtől von el forrásokat, és az ezzel való dühös szembenállás szerintem nem lehet mérlegelés tárgya.

Paraphone 2016.02.29. 13:21:06

Ja, az kimaradt: csak a bejegyzésben összegyűjtött, 2011-től napjainkig elherdált 185 milliárd forint elég lenne arra, hogy minden magyar állampolgár kezébe belenyomjanak egy húszezrest. Szerintem annak is sokan tudnának örülni, sőt, megkockáztatom, hogy még többen, mint az EB-kijutásnak.

bugenhagen 2016.02.29. 15:01:03

@Paraphone: ezzel abszolút nem értek egyet. A sport, kiemelten pedig a futball óriási közösségképző erő, nagyon sok embernek szerez örömet, lehet rajta izgulni, örülni, bánkódni. Mondom ezt úgy, hogy nem vagyok különösebb focirajongó.

bugenhagen 2016.02.29. 15:02:11

@Paraphone: Ez egy mesterséges szembeállítás. Azt a pénzt nem "elherdálták", hanem hasznos objektumok épültek belőle. Ráadásul az építés magyar embereknek adott munkát, jövedelmet. Növelte a nemzeti vagyont.

bugenhagen 2016.03.01. 17:55:52

Az egész szövegből amúgy süt a tájékozatlanság.

"De ugyanez sportágszinten is működik, pl Észak-Amerikában egész ligák üzemelnek masszívan nyereségesen, és egyúttal nézőcsalogatóan szórakoztatóan (NFL, MLB, NBA, NHL)."

Ó, hát persze. Éppen csak azt kell hozzátenni, hogy ez egy 350 milliós piac, és a világ leggazdagabb régiója.

Az európai klubcsapatokról meg érdemes tudni, hogy többségüknek óriási adósságaik vannak, és több menő klub van, amelyik már ezer éve nem termel nyereséget, és csak azért tud fennmaradni, mert focibolond orosz meg arab milliárdosok számolatlanul nyomják beléjük a pénzt, a megtérülés legkisebb reménye nélkül (pl. Chelsea, PSG). Egyébként a magyar válogatott is kapásból - ha jól emlékszem - 2 milliárd forintot keresett az EB-re kijutással, függetlenül attól, hogy ott hogyan fogunk szerepelni.

Paraphone 2016.03.04. 07:07:01

@bugenhagen: És mi melyik vagyunk ezek közül? A világ leggazdagabb régiója, 350 milliós piaccal, vagy netán arab és orosz milliárdosokkal vagyunk tele, akik nyomják a pénzt a fociba?
Jó, egy-két gazdag milliárdosunk van (sajnos), akik nyomják a (köz)pénzt a fociba, de a bejegyzés pont ezt támadja...

De tudod mit? Meggyőztél. Felőlem rajongj a magyar futballért. De ha lehet, akkor otthon, a négy fal között csináld, mert mindenhol máshol elég ciki.

bugenhagen 2016.03.04. 08:04:12

@Paraphone: Ezt arra írtam, hogy mennyire nem helyénvaló a példa.
Egyébként nem vagyok futballrajongó. De a foci igenis fontos, és NEM IGAZ, hogy ciki örülni a magyar futball sikereinek! Az pedig, hogy a blogposzt végén elviselhetetlen sorscsapásnak nevezed, ha kijut a magyar csapat, tehát ellenük drukkolsz, számomra elfogadhatatlan. Magyar versenyző vagy magyar csapat ellen szurkolni bármilyen, hangsúlyozom bármilyen okból egyfajta hazaárulás.

bugenhagen 2016.03.04. 08:32:01

@Paraphone: Te meg nyugodtan szurkolj a magyarok ellen, égjenek le minél jobban! De javaslom, hogy ezt ne verd nagy dobra, mert az tényleg nagyon ciki!

Paraphone 2016.03.04. 18:19:19

@bugenhagen: Akkor nem értelek. Leírtam, hogy működhetne ez jól is, majd a következő bekezdés: "Ehhez képest..." Nálunk ez nem működik, nem működHET.
Erről szól a bejegyzés. Döglött lovat akarunk ostorozni.

Levezetem máshogy a problémát, mert látom, nem akarod érteni.
Mármint azt, hogy a magyar FUTBALLNAK miért ciki szurkolni.
Minden jóérzésű, rendes magyar ember szurkol a magyar sportolóknak. És nem csupán a magyarságtudat, mint nagy, közös csoporttudat miatt. (Az emberek többsége ugyanis kritika nélkül, csak azért, mert "papírjuk van róluk", kizárólag a szűk vérrokonait szereti - szülők, testvérek, gyerekek.)
A racionális ok a szurkolásra az a mai napig ordas különbség, ami a honi, és ami a "nagy sportnemzetek" sportolóinak körülményei között van.
Mekkora király érzés már, micsoda vagány büszkeség az, mikor egy 9 millás nemzet fiai/lányai legyőznek egy 60, 200, 1200 milliós nemzetet?
Amikor tudjuk, hogy míg nálunk egy ágazat évi 50-100 millából, egy klub, egy szakosztály pedig évi 5-10 millából gazdálkodik, és a sportolók '80-as évekbeli feltételek mellett edzenek, addig a jóléti "nyugaton" (pl USA, Németo.), illetve a politikai presztízs miatt erős keleten (pl Kína) hi-tech felszereltség, számítógéppel tervezett dresszek, mezek, cipők, és eszközök, külön gyúró, masszőr, táplálkozási-tanácsadó, külön erőnléti és külön szakági edző, pszichiáter, development coach (nehéz lefordítani),számítógépes analitikus és még ki tudja, mik és kik segítik a felkészülésüket. És mégis a mi fiaink hozzák el az érmeket, nem ők, mert tehetségesebbek, szorgalmasabbak, elszántabbak, állhatatosabbak... egyszóval hozzáteszik azt a pluszt, ami anyagiakkal nem, vagy csak részben pótolható.
Na EZ AZ, amire lehet, és kell büszkének lenni. Amiért lehet szurkolni.

Kell-e ragoznom, hogy a futball ennek az ellenkezője?
Százmilliárdos beruházások egy legatyásodott országban, nulla eredmény nélkül. Egy olyan sportra,
- ami senkit nem érdekel
- amiben tradicionálisan szarok vagyunk
- és melyben halvány reménysugár sincs, hogy valaha ledolgozzuk a hátrányunkat.
Hogy miért? Mert a milliárdos stadionok füvéből nem szökkennek szárba új Puskások.
Az utánpótlás-nevelésünk szar.
Az edzőtársadalmunk belterjes, és évtizedekkel elmaradott szakmailag, cserébe viszont tévedhetetlennek hiszi magát.
A lemaradásunk már a kezdetekben megjelenik: nálunk egy 20-22 éves játékos még mindig "fiatal tehetségnek" számít.
Érzed már, miért szurkol minden rendes, magyar ember a saját futball-válogatottja ELLEN? Mert az országáért, a népéért felelősséget érezve nem akarja azt, hogy az olyan értékelhetetlenül bagatell részsikerek, mint pl ez a mostani EB-kijutás, igazolják derék kormányunk stadionépítési idiotizmusát.

bugenhagen 2016.03.05. 10:23:01

@Paraphone: Nem, mindezzel totálisan nem értek egyet.
Először is, ott van például Ausztria. Semmivel sem jobb a focijuk, mint a magyar. Sőt, inkább rosszabb. Mégis SOKKAL JOBB ÉS TÖBB stadionjuk van, mint nekünk. Itt egyszerűen egy hiány bepótlásáról van szó.

"- ami senkit nem érdekel"
TÉNYLEG? Az ugye megvan, hogy a magyar válogatott összes EB-selejtezőjén telt ház volt? Ezt most vesd össze azzal, hogy amikor Helsinkiben játszottak, akkor a finnek a saját stadionjukat félig sem töltötték meg.

Szerintem nagyon is sok embert érdekel.

"- amiben tradicionálisan szarok vagyunk"
Ez attól függ, melyik tradíciót nézzük.

>Hogy miért? Mert a milliárdos stadionok füvéből nem >szökkennek szárba új Puskások.

De anélkül sem... Jó stadion nélkül remény sincs.
>Az utánpótlás-nevelésünk szar.
De még lehet rajta javítani.

>Az edzőtársadalmunk belterjes, és évtizedekkel >elmaradott szakmailag, cserébe viszont tévedhetetlennek
>hiszi magát.

Edzőket lehet hozni külföldről is (meg is tették, mellesleg azok sem muzsikáltak túl jól).

>Érzed már, miért szurkol minden rendes, magyar ember a >saját futball-válogatottja ELLEN?

Rendes magyar ember SOHA, SEMMILYEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT NEM SZURKOL A SAJÁT VÁLOGATOTTJA ELLEN. Mellesleg rajtad kívül nem is találkoztam még olyannal, aki a magyar válogatott ellen lázítana. Még a feleségem, aki kb. leszarja a sportot, még ő is szurkolt nekünk, és nagyon örült.

>hogy az olyan értékelhetetlenül bagatell részsikerek, >mint pl ez a mostani EB-kijutás,

Nem, nem értékelhetetlenül bagatell siker. Nagyon fontos presztízs, mellesleg több milliárd forint bevételt is hoz.
süti beállítások módosítása